fredag den 15. juli 2011

Børnelandshjælper

I weekenden, fra cirka torsdag til mandag, var der ringridning i byen og dermed også børneland, som er et område på pladsen, hvor børn (og deres forældre) kan komme ind og lege. Det er gratis og de får så nogle plasticmønter, som de skal bruge til at betale for at prøve nogle af de forskellige aktiviteter, som fx dåsekast, boldkast, militærbane, skyd på mål, ponyridning og meget mere. Hvis børnene er løbet tør for mønter skal de op i en af de tre store kontainere med sand og grave efter flere.
Jeg er frivillig hjælper til dette, og har været med i fire år nu, synes det er rigtig sjovt.
I år stod jeg ved indgangen og gav børnene mønter når de kom, og så hjælp jeg også med at grave nye mønter ned i kontainerne, hvilket er ekstrem hårdt, hehe.. Og så hjalp jeg også ved ponyridning, dog mest med at hjælpe børnene op og ned fra hesten. Det der med at trække hestene prøvede jeg en gang, og det var bestemt ikke noget for mig, er faktisk lidt bange for de store dyr og generelt alle andre dyr. Men nu til tøjet, wuhuu ;)
Det obligatoriske hjælperoutfit ;) Flot flot T-shirt og endnu flottere kasket, hehe..
Man kunne også have valgt en fin hvid bøllehat, hehe :P

Når ja, man får jo faktisk også en lille belønning som tak for hjælpen.
 I år er det middag på Sønderborghus og efterfølgende stand-up med Carsten Bang.
De andre år har det bl.a. været middag på mongolian og Rune Klan show eller en tur til en forlystelsespark.

Og så prøvede jeg at finde en matchende neglelak, men det lykkedes vidst ikke helt :P Valgte den pæneste :P (den til venstre, lys turkisgrøn med glimmer vil jeg nok kalde den :P)
Den til højre så blå ud i dutten, men helt lilla da den kom på..
Fandt også på et smart simpelt trick; prøv neglelakkerne på et stykke papir i stedet for neglene, det er nemlig så bøvlet at tage af igen, og papiret giver stadig et bedre resultet end når det er i dutterne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar