onsdag den 1. februar 2012

Sidste dag i børnehaven


I går havde jeg sidste dag i børnehaven, hvor jeg nu havde været i praktik i 10 uger.
Jeg glæder mig meget til at komme tilbage til skolen og mine søde jævnaldrene klassekammerater,
men det var nu også lidt sørgeligt at skulle sige farvel til alle de søde små børn.
Havde os snakket med en del af børnene fra de andre stuer, men var næsten umuligt at sige farvel til dem alle, havde det lidt svært med det. Bliver nok nødt til at besøge dem igen snart :)
Men det var bestemt ikke meningen, at hele den sidste dag skulle gå med at tude.
På deres månedsplan havde de skrevet, at de i går ville holde afslutning for mig,
så jeg planlagde to lege, som jeg ville lege med børnene fra min stue :) De synes det var vildt sjovt!
Og som en lille afslutning havde jeg bagt en lille kage til dem hver.
Og så havde jeg også lavet et memory spil med billeder af ting mig og børnene havde lavet sammen i de ti uger. Havde limet noget pap bag på alle kortene og så lanimeret dem. De blev rigtig glade.
Her er dejen hældt i formene og de er klar til at komme i ovnen.
Jeg har før bagt rigtige kaj-kager, men det er et enormt stort arbejde, som 5årige børn ikke værdsætter og de kan sikkert heller ikke lide smørcremen og marcipanen.
Så i stedet bagte jeg drømmekagemuffins med grøn pastafarve.

Sådan her så kagerne ud, da de kom ud af ovnen. Havde egentlig bare tænkt, at jeg ville sætte øjne på dem når de kom ud, havde såmænd ikke lige overvejet, at de blev brune, haha..

Men i stedet fik de så et lag grønt glasur, og derefter pyntede min veninde og jeg dem med røde munde og øjne af hvid glasur og chokoladeknapper. Børnene synes de var rigtig flotte, og troede næsten ikke på, at jeg selv havde bagt dem.

Børnene havde også lavet en gave til mig ;)
To fine lysestager ;) og af de voksne fik jeg et gavekort til boghandlen på 150kr :D

Her er et billede af de to fine kort jeg fik af dem.
I det lilla kort fra børnene havde de nævnt ting, som jeg er god til, så sødt.
Og det gule fra de voksne var også rigtig fint og nogle søde ord :D

Børnene havde også selv lavet gavepapiret.
Synes det er så sødt, når børn tegner mennesker :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar