mandag den 20. februar 2012

Fastelavn

Må nok desværre indrømme, at jeg er blevet for gammel til at klæde mig ud og slå katten af tønden til fastelavn, men fastelavnsboller bliver man aldrig for gammel til ;)
Havde længe haft planer om at bage nogen, men synes det er lidt kedeligt alene, så tog om til min bedste veninde og så gik vi ellers i gang :D

Det startede knap så godt :P Lige pludselig råbte Anne; "Ægget" og jeg kunne se ægget nærme sig bordkanten, kunne ikke nå at gribe det og der lød et splat.. Øv øv.. Der var heldigvis et mere i køleskabet. Det værste var nok da jeg skulle tørre det op, det var ikke til at få op med papiret og gjorde det bestemt ikke mindre ulækkert, at Anne sagde det lignede snot :P

Her er dejen så ved at blive æltet godt igennem med røremaskinen. Det var bestemt ikke nemt at få den samlet, det virker meget ulogisk. Men efter en halv million forsøg og to telefonopringninger lykkedes det os da at få den samlet og sat i gang.

Dejen rulles ud, skæres ud og mases flad. Det var faktisk nemmest uden kagerulle.

Vi lavede en portion, der blev til 24 små søde lækre fastelavnsboller, mmm :D

De andre år har vi brugt lagkagecreme, hvilket ikke var så succesfuldt, da størstedelen af cremen røg ud da de var i ovnen. Men så havde vi hørt, at man skulle bruge den slags creme, der skulle koges først.

Her er så første portion af de fine fastelavnsboller.

Og her efter de kom ud af ovnen. Det var en lidt gammel ovn, så den varmede ikke helt jævnt trods varmluft, men fine blev de da. Og se engang, der er kun røget mikrolidt creme ud af den ene :D
Vi var så glade, hehe.. Og de smagte fantastisk. Nåede ikke at tage et billede med glasur før de var spist, haha :D

2 kommentarer:

  1. Det var virkelig en vellykket omgang fastelavnsboller! Jeg er snart klar igen, hvis du er ;)

    SvarSlet
  2. Jaaa :D
    I aften står den på pandekager, men skal nok finde en dag ;)
    Vi skal os nå at købe en af Føtex' før de ikke sælger dem mere :P

    SvarSlet