mandag den 30. januar 2012

Morgenboller

Havde købt en af Amos færdigblandinger. De er altid super gode :D
Plejer at købe billigt brød i Rema, men de sætter ikke ret meget ned mere :( Så måtte jeg i gang med at bage selv, og man sparer endda penge. Blandingen er kostede 15kr og så skal man lige købe en pakke gør til 1kr.
(Har lige købt to poser mere, sat ned til 12kr).
Og man får faktisk 18-20 boller ud af denne lille pose, så blev fryseren fyldt igen.
Jeg ved ikke helt endnu om det er smart eller upraktisk, at man skal røre dejen sammen om aftenen og så skal man lade den stå i mellem 6 og 18 timer i køleskabet.

Og om morgenen, når man tager den ud, er den så som her hævet til dobbeltstørrelse og man kan så sætte bollerne på en plade med to skeer. Dejligt ikke at skulle have fingrene nede i det :D

Klatterne på pladen før de kom i ovnen. Jeg pyntede dem med lidt havregyn ;)

Og her er de fine færdige boller så. De smager rigtig godt. Og dem, der har været i fryseren varmer jeg bare lidt på brødristeren, så er de perfekte til morgenmad, når man har glemt at købe mælk, eller bare til madpakken :)
Første gang jeg lavede dem var en søndag morgen, så hele lejligheden kom til at lugte dejligt, men det var kun mig, der var der til at nyde duften og bollerne, hehe :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar