søndag den 5. februar 2012

Mere mad og flere kager

For længe siden var jeg til 40 års fødselsdag/brunch, og da jeg kender dem godt, og de kender mig, så spurgte de om jeg ikke ville have noget med hjem, og det takkede jeg selvfølgelig ja til :D
Hun fandt et tærtefad frem og jeg fyldte lidt på mens hun blev ved med at sige bare ta' og skal du ikke os have... så det endte med en ret stor og lækker portion :D og et bæger youghurt ved siden af.
Fadet indeholdt alt fra æg, pølser, honningkage, frugt, grønt, lækkert hjemmebagt brød og småkager.
Takker mange gange ;) Det blev en lækker madpakke og mellemmåltider dagen efter.

Her var jeg vidst ved at smørre min madpakke, men der var noget galt med mit skærebræt :P
Var vidst kommet til at lade det små i vand natten over :P

En jule-brunkage, som knækkede lige inden jeg skulle til at pynte den med glasur, så knækket blev dramatiseret lidt med den røde glasur ;) og ved ikke hvorfor dejen blev så humblet :P

Kagerne til venstre var nogle virkelig lækre småkager, som min søster bagte, Mmm..
Og til højre er lidt af det konfekt jeg fik lavet i år :D så lækkert - elsker marcipan
Glimmeret er købt i kop & kande, og må egentlig ikke sælges som fødevare, men der står bagpå, at det ikke er spiseligt, men ikke skadeligt i små mængder, haha :D Flot så det ud.

Aftensmad. Ser ikke helt så lækkert ud, som det smagte. Det er en af mine livretter, kylling med ris og brun sovs :D Sovsen her er dog bare knors, hvor jeg hældte lidt af væden fra kyllingen i i stedet for så meget vand.

En af de aftener, hvor man ikke har nået (/husket) at tage noget ud af fryseren eller handlet ind.
Og så lavede jeg det da lige lidt sjovere med lidt ketchup.
Fiskefilet og kartoffelrosti ;)
Foretrækker egentlig remolade til fisken, men det havde jeg ikke :P

Det var et lille forsøg på at efterligne en virkelig lækker ret, som man kan købe på en græsk restaurant i Tyskland. Retten består af spaghetti med jensens sovs og revet ost over. Det var faktisk kun meningen, at osten skulle smelte og ikke blive sprød, men det smagte faktisk ret lækkert :)

Mmmm.. Lækkert.. Dette er dog ikke noget jeg selv har kokkereret. Det er alt for dyrt, at købe salat m.m. til en person, og det kan ikke holde mere end to dage. Men min mor havde inviteret mig på aftensmad. Vidste ikke hvad vi skulle have, så blev overrasket, da jeg så denne lækre tallerken :D
Der var advokado, feta, mango, agurk salat, tomat og lækker kylling.
Det så også meget flot ud med alle de forskellige farver :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar