onsdag den 8. februar 2012

Lukas Graham koncert

I torsdags var jeg til koncert med min bedste veninde Anne :D
Havde aldrig hørt om ham, før Anne sendte mig et link og spurgte om jeg ville med.
Billetten kostede 130kr, så det var ikke så slemt, og koncerten foregik på Sønderborg hus.
Vi var der i god tid, så fik en god plads næsten helt oppe foran, og lidt ude i siden :D men det var nu ikke fordi salen var særlig fyldt eller at folk stod særlig tæt.
Her er et link til en af de rigtig gode sange, som han har lavet :)
http://www.youtube.com/watch?v=2oYV_oH_Yto

Havde egentlig regnet med, at han så nogenlunde ud som på musikvideoen, men nej... :P
Han var blevet korthåret og havde ikke ligefrem det mest formelle tøj på, hehe.. Men det er jo ikke det, det kommer an på, men musikken, som var helt fantastisk og alle pengene værd :D
Man kunne også se, at han virkelig levede sig ind i sangene :)

Pianisten (ja, det kaldte de ham selv) var ret underholdende at kigge på ;)
Han rokkede med på sin egen spøjse måde og fløjtede til den ene sang, hehe :P så ret sjovt ud, men lød overraskende godt. Og humøret var bestemt helt i top ;)

Og så blev trøjen smidt og han hev en frivillig pige op på scenen (fire drenge bag hende stod og pegede på hende, da Lukas spurgte om der var en frivillig pige). Ingen vidste hvad hun skulle. Hun skulle sidde på en stol med et glas rødvin mens han sang sin "Red Wine" sang for hende (og os andre). Hun så rigtig sød ud :D

Og så til det negative:
Opvarmningen var en pige, jeg aldrig havde hørt om, og som sang meget stille, men synes det lød godt. Desværre synes alle folk bare, at de kunne tillade sig at snakke højt med hinanden imens. Synes det var total respekløst. Man kunne se hun var lidt nervøs, men prøvede at få publikum med, men de var åbenbart optaget af noget andet.

Og så stod der to pisse irriterende piger foran os, som snakkede om alt mulig lort og grinte højt under selv de stille sange eller når Lukas snakkede. Selv om vi prikkede pigerne på skulderen og bad dem dæmpe sig fortsatte de bare i samme toneleje. Sådan noget kan bare være med til at ødelægge koncerten. Hende den ene blev os ved med at bakke ind i mig eller læne sig lidt op af mig og spille øl på mine bukser, grrr...
Og så synes hun lige at hun skulle råbe højt og afbryde Lukas midt i en sætning for at sige, at hun havde en veninde her (Anne - veninde, wtf?!), som gerne ville møde ham. Hvad fanden er det for noget, hvad bilder hun sig ind? Idiot...
Bandet kom faktisk ned i salen efter koncerten og skrev autografer og lod sig fotografere med fans, hvilket var mega cool gjort :D
Og til sidst et fint billede af Anne og jeg, hihi :D
(Hvorfor har jeg aldrig min kameraforlængerarm med, nårjeg skal bruge den? ;) )

1 kommentar: