søndag den 18. september 2011

En god dag

For ikke så længe siden var jeg på vej ud for at passe børn for 8. gang i denne uge ;) (ved 5 forskellige familier). Herligt, hehe :D Har i hvert fald haft nok at se til, og har været i skole hver eneste dag i denne uge (helt usædvanligt; vi plejer mindst at have en ugentlig fridag ;)). Har dog også været lidt af en udfordring at være der kl. 15.30, 15.45 og 16, når jeg først havde fri fra skole 14.50 og lige skulle hjem fra Åbenrå, men nåede det heldigvis :) og lidt penge tjente jeg da også :D Selvølgelig er det rart at tjene en lille skilling, men gør det nu også fordi jeg synes det er rigtig sjovt og hyggeligt ;) Har også lige fundet ud af, at jeg sparer aftensmad hver torsdag, da jeg er begyndt at passe to børn fast hver torsdag fra 16-20 :)
Det var vidst nok om de søde små børn for denne gang ;)
- Det er faktisk lidt sjovt, at på pædagogseminariet i forhold til alle andre steder gider folk godt høre en masse om de børn, som jeg passer, pussigt hva'? hehe :D
På outfitbilledet til venstre har jeg min fine nye grønne bluse på, min søde nye uglehalskæde, som jeg købte på ebay. Bukserne er de fine sorte fra pieces med en guldlynlås bagpå. På fødderne har jeg her taget mine dejlige varme sokker på, som skulle ned i mine hunter gummistøvler, da det var en meget regnfuld dag (og fordi de er lidt for store uden) ;)

Min fredag startede med et foredrag, der varende fem kvarter, og ikke de 2½ time, som der var afsat til det. Så vi fik før fri (fra formiddagstimen), oveni denne frihed havde vi også en frokostpause på 50 minutter, så vi var et par stykker, der besluttede os for at tage på café. Gågaden ligger nemlig ikke særlig langt fra skolen, og vi nåede da også lige et smut i H&M inden caféen åbnede. Vi kom ind på café Butler, og jeg bestilte nachos og en af deres berømte Ice Tea med hyldeblomt og citrus. Det var en rigtig stor portion, og den var perfekt lavet (kan bedst lide, når det er blandet godt sammen med en god ost). Ice Tea'en var også rigtig god, og kom kun af med 85kr. for begge dele. Nå, men mens vi sad og spiste den dejlige mad opdagede vi, at Søren fra "For lækker til love", sad lidt længere henne i caféen, så sjovt, og så i Åbenrå. Men ikke nok med det. Lidt efter kom Signe og resten af Ramasjang holdet, og satte sig lige uden for vinduet, hvor vi sad ;) Åbenrå! – STEDET, hehe.. Så vi har ret høje forventninger til næste gang vi kommer derhen, hehe.. Det var virkelig et rigtig hyggeligt sted og nogle rigtig søde mennesker ;) Det var så der min gode dag sluttede, for efter skole skulle jeg hente en dreng i børnehave inden halv fire, og det vil sige, at jeg havde ret travlt, fordi jeg først havde fri kl. 14.50. Ville gøre det nemt for hende, der satte mig af, så jeg bad hende bare om at køre ligeud og sætte mig af ved kirken, for jeg troede, at kirken lå ved brugsen, og at der derfra var en sti ned til børnehaven, men nej. Jeg farede vild i selveste Vester Sottrup, og måtte spørge om vej tre gange, og løbe noget af vejen for at komme derhen. Der var virkelig langt, og min taske var tung, øv øv. Resten af aftenen blev meget hyggelig med pizza, fjernsyn og facebook :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar