onsdag den 28. marts 2012

Endnu flere perler

Her er jeg i gang med at lave en kæmpe perlskål :D
Min ovn bliver efterhånden ikke brugt til så meget andet end at smelte perler, er heller ikke sikker på at det er helt sundt at lave mad derinde mere, selvom jeg lader den stå åben lang tid efter og husker at lufte ud imens, så jeg ikke bliver forgiften af dampen af smeltet plastic - igen!

Kunne godt bruge nogle flere skåle i diverse størrelser, som kan komme i ovnen.
Har dog forsøgt med nogle skåle, som jeg var lidt usikre på, om de kunne holde, men det gik.

Den færdige skål med en appelsin for at vise størrelsesforholdet.

Og sidst da jeg havde besøg af min søde veninde Liane, fandt vi også perlerne frem.


Lianes færdige skål, der er lavet i systematiske farvede ringe.
Og det skal lige siges, at perlerne altså ikke var sorteret i forvejen, så det tog pænt lang tid at lave skålen, hun fik os lidt hjælp af mig ;)



Jeg fik lavet en lille sort skål. Og de sorte perler lå os blandt en million andre farvede perler.
Kom lige lidt små tomater i til fotograferingen. Synes den blev ret fin :)
Måske jeg skulle overveje at købe nogle perler, der allerede er sorteret.


Og så fandt jeg nogle mikrosmå perler. De var desværre ikke så gode til at smelte og hænge sammen som de større perler. Så den er meget blød, så den kommer nok bare til at stå til pynt.
Lavede også en perleplade med disse små perler, nøj det tog lang tid. Og mine pølsefingre havde ikke helt så nemt ved at holde om de små perler og sætte dem på pladen.


Det er ikke kun perler jeg har en kærighed for, men også knapper :D
Sarah på 5 år, som jeg passer var ret fascineret af mit perlearmbånd (som kan ses et eller andet sted på bloggen), så jeg tænkte, at jeg ville lave et lille et til hende med lidt mere farverige og børnevenlige perler. Hun blev meget glad for det :)

Og fra de anden side. Der var måde lidt perler og underlige knapper. Hun valgte ;)
Bagefter kom jeg i tanke om, at jeg havde syet mine egne fast med elastiktråd. Det glemte jeg lige her, men tror/ håber nu, at det holder alligevel. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar