mandag den 8. august 2011

Italien

Så er jeg endelig tilbage i Danmark efter at have været væk i hele 16 dage (lidt for længe...)
Men nu vender jeg stærkt tilbage, hehe ;) Har savnet mine veninder og internet, hehe.. og en masse andre ting, som man bare ikke har i Italien :P
Vil da starte med at lave et fint lille indlæg med en masse billeder fra turen ;) Selvom det var badeferie og ren afslapning fik jeg da taget et par billeder :)
Men inden billedtråden vil jeg da lige opdatere jer med hvad der er sket herhjemme mens jeg har været væk. Jeg er nemlig blevet optaget på pædagogseminariet i Åbenrå, fået tilbudt lejlighed og rejse til Tyrkiet :D Wee.. mere om det senere, men nu til billederne ;)
Her er vi på vej ned gennem de flotte bjerne i Østrig og nord Italien. Det var en lang tur derned, men vi havde heldigvis pakket en god taske med underholdning incl. min computer, hvor jeg kunne se "Big Bang Theory" hehe. Vi valgte også at tage en overnatning undervejs derned, hvilket var rigtig rart :)

Ingen ferie i Italien uden italiensk is, så lækkert ;) og rimelig billigt.
Der gik ikke en dag, hvor vi ikke fik en is, hehe. Nogle dage endda to is :D Mmm..
Vi købte også en lille lækker vandmelon, der vejede ca. 14kg, lækkert :D 

Vi fik da også tilbragt et par timer ved stranden ;)
Det er alligevel ikke helt det samme som hjemme i Danmark :P
Det var virkelig rart bare at ligge og slappe af og nyde solen :) På billedet til højre er der en lille (meget brun) dreng, der var vildt godt til at surfe i vandkanten :) så ret sejt ud.

Og om aftenen var der de flotteste solnedgange fra 4. etage, hvor vi boede :)

Mig, der leger lidt med min kameraforlængerarm fra coolstuff :D Blev en lille smule/meget solbrændt den ene dag. Havde glemt at smøre mig i ansigtet og sjusket lidt andre steder, ups.. Og av!

Den ene dag lejede vi denne sjove cykelbåd med rutchebane ;)
Det er mig med den grimme kasket, hehe.. Kunne bare ikke tåle mere sol i hovedet :P

Man kan vidst heller ikke være på ferie i 14 dage i Italien uden at købe et stort lækkert badehåndklæde, så det gjorde jeg. Kunne desværre ikke helt få det jeg helst ville have haft, som jeg så en anden havde købt, øv øv.. Men synes nu også, at dette her er rigtig fint. Søde søheste og lilla - min ynglingsfarve.

Mange af dagene var vi på restaurant og spise, men der var heldigvis også en del aftener, hvor vi lavede mad hjemme på hotellet/ferielejligheden :) Den ene dag fik vi lavet noget virkelig lækkert, der hverken indeholdt pizza eller pasta. Ris, grøntsager, kylling, krydrede kødruller, tomatsalat, advokado og sunde revne gullerødder. Rart med lidt andet og en smule sundere :) Vi havde dog også rugbrød med til det første stykke tid, hehe - det er svært at undvære ;)

Og der var også en fin pool på toppen af hotellet (Eracla Palace). En lidt kølig en af slagsen, men dejligt. Billedet er dog taget den dag, hvor der ikke var specielt godt vejr.

Det var ikke helt afslapning 14 dage i tæk, vi skulle også lige en lille tur til Venedig. Det lå kun 1-1½times kørsel væk. Det var rigtig sjovt og hyggeligt at gå gennem de mange små gader.
Det var dog virkelig dyrt at komme ud af sejle med en af de både på billedet, så det gjorde vi ikke, men derimod gik vi en kæmpe omvej hen til Sankt Marcus plads, der var fyldt med duer. Jeg holdte mig dog på god afstand, skulle ikke nyde noget af at have en due siddende på mit hovede.

Håber I også har haft en god ferie ;D

2 kommentarer:

  1. Hej - det lyder til at have været en skøn ferie :-)

    Du har tilmeldt dig min GA to gange - så jeg har slettet din sidste kommentar. Bare hvis du undrede dig over, at det er væk.

    SvarSlet
  2. Hejsa ;) Ja, det opdagede jeg godt selv, men kunne ikke finde ud af at slette den ene kommentar igen ;) men tak fordi du skrev :)

    SvarSlet