tirsdag den 28. september 2010

Den fødte havemand (NOT)

Jeg havde en ca. 6 år gammel blomst stående i mit vindue, som var gået lidt i stok eller noget lignende og var blevet ret snoet, fordi den groede ud mod sollyset og så vendte jeg den om, når det blev for slemt, men nu kunne min mormor ikke holde ud at se på den mere, når hun kom på besøg. Jeg havde vidst også spurgt hende hvilken plante jeg kunne have, som ikke krævede ret meget vand og som ikke voksede sig helt op i gardinerne på få måneder. Så i går da hun kom forbi havde hun købt tre nye søde små planter til mig; det var rigtig sødt af hende :) Så jeg måtte straks ud og plante min fine potte om. Tog ikke lige et billede af det, men det så faktisk ret sjovt ud, da jeg hev de gamle blomster op af potten, der var nærmest ikke noget jord, kun rødder.

Men se så lige det fine resultat, det tog ret lang tid og var bestemt ikke nemt, måske også fordi jeg ikke er så meget for at få jord på fingrene og de handsker jeg havde på var alt for store :P Mængden af jord var også lidt svær at få til at passe. Men det blev faktisk meget fint, var bare så dum at jeg kom til at knække to af bladende på den miderste ikke stikkende kaktus agtige ting, og det er vist ikke sådan nogen, der bare lige vokser ud med det samme igen, øv øv.. Der rendte så også jord ud over alle sider, da jeg gav den vand første gang. Men nu må jeg se om jeg kan huske at passe den :) (Der var oprindelig fire blomster i den anden krukke, men to af dem visnede ret meget og de var ret høje, så dem klippede jeg af ved roden, ja, jeg er da bare den fødte havemand (not)).


3 kommentarer:

  1. Nœh hvor fint :D Jeg ville have foreslået noget af plastik, men din mormors alternativ er nok lidt pœnere ;) Hun skulle nu hellere have brugt sin energi på at klippe mine spidser, ha ha ;) ;)

    SvarSlet
  2. Haha, tak tak :D
    Haha, ja, det havde også været en god ide, men så kunne jeg nok ikke have plantet dem ud i min fine potte :P
    Haha, skal nok spørge hende, hendes arme har det vidst bedre igen ;) skal det bare lige over? :P

    SvarSlet
  3. Ja bare helt normalt lige, klip klip ;)

    SvarSlet