lørdag den 8. oktober 2011

Maddag

Der var engang en dag, hvor min mor overlod madlavningen til familien til mig :)
Jeg besluttede mig for at prøve en opskrift fra min drengerøvskogebog. Så tog ud for at handle ind og derefter var det ellers hjem i køkkenet og i gang. Menuen stod på bagte kartofler og rodfrugter m.m. og spændende frikadeller.
Her er så det færdige resultat af tilbehøret. Kartofler, rødbeder, gulerødder og kan ikke huske hvad den sidste slags hedder. Men med lidt olie og salt i ovnen så smager de bare fantastisk. Og det er nemt at lave.

Frikadellerne var så ikke helt så vellykkede. De indeholdt både squash og gulerod, men squash'en var så vandet, at det var svært at få dem til at holde sammen og så blev de også af en eller anden grund ret sorte. Men godt, det smagte de i hvert fald, så næste gang vrider jeg squashen lidt inden og bruger mindre mælk, ehhe..

Min mor foreslog så, at vi kunne lave resten i ovnen, så skulle vi ikke bøvle med at vende dem på panden og undgå at de gik i stykker, det lykkedes, de blev rigtig gode, og det svinede heller ikke så meget.

3 kommentarer:

  1. Jamen jeg glœder mig da til at blive inviteret over til mad, når din tid kommer ;)

    SvarSlet
  2. ser lækkert ud :)

    Jeg afholder forresten en konkurrence på bloggen med 3 premier fra GINA TRICOT - hvis du kunne tænkte dig at deltage :)

    SvarSlet
  3. hehe ;) det må vi se på til den tid :P
    tak :D uh, spændende, tak for tippet

    SvarSlet