søndag den 25. december 2011

Pebernøddebagning og julehygge med søster

En dag i december, hvor jeg ikke skulle arbejde 13 timer besluttede min søster og jeg os for at bage pebernødder :D ingen jul uden hjemmebagte pebernødder.. Måske sidste gang jeg siger det, for det tog godt nok laaang tid! og hvad koster 500g pebernødder, 8kr?

Havde ikke lige fået taget margarinen ud af køleskabet inden, og den skulle være bløs, så tænkte, at jeg da bare lige ville smelte den lidt i mikroovnen. Den fik måske lidt længe, men var sjovt at se den, da den kom ud. Man siger jo, at en mikroovn opvarmer maden indefra, og her er så bevis for at det passer.
Vi gik i gang med at lave dejen ;)

Der blandes og piskes :)

Den første plade ;) jeg er ret perfektinistisk, så ville gerne have dem alle til at være fine runde ;)

Jeg tager billeder og Trine ruller på livet løs ;) Jeg blev hurtigt lidt træt af det fordi de mikro små mandelstykker gjorde det svært at få dejen til at holde sammen. Den sidste plade blev desværre lidt sorte.. Har et æggeur, der tikker mens tiden går, men ikke siger dingeling, når tiden er gået. Tænkte at jeg godt kunne høre, når det stoppede med at tikke. Det gik også fint ved de første to plader, men desværre ikke ved den sidste ;)

Og bagefter skulle der slappes af med lækre æbleskiver :D

Mmm.. Æbleskiver kan man bare ikke få nok af ;) Det er simpelthen en af de bedste ting ved julen ;) lige næstefter hjemmelavet konfekt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar