mandag den 7. februar 2011

Kage * 4

Ja, jeg elsker kage, hehe ;) Det kan man simpelthen ikke få nok af, især ikke mine egne hjemmebagte :D Min veninde sagde også i går, at der ALTID dufter af kage, når hun kommer, hehe. Måske har hun været heldig eller har ret ;) Det er også oftest så nemt og lækkert og vi har stortset altid alle de ingredienser man skal bruge :) så hvorfor ikke. I går fik jeg besøg af pigerne fra klassen, til dem havde jeg bagt nogle lækre chokolademuffins, som jeg ikke lige nåede at tage et billede af før de var spist :P hehe.. Havde ellers dækket fint op til de kom og så blev der ellers spillet EGO og TABU, som nu er tilføjet til min ønskeseddel, det var virkelig underholdende. Og så afsluttede vi aftenen med pizza (for mit vedkommende) på Bella Italia ;) 
Lille søde Camille, der også fik lov at smage en af de søde små kaj-kager. Hvilken bestemt var en succes, for den lille søde tand :)

Og så fik jeg da også bagt et par fastelavnsboller :D Det er trods alt fastelavn snart (om en månded, ca.). Elsker også fastelavnsboller, hehe.. Især dem fra Føtex/Bilka med hindbærskum, Mmm.. :D Mine egne blev nu gså gode bortset fra at næsten al cremen røg ud.. Havde lukket dem rigtig godt, men de sprækkede i siderne, øv øv.. Her må billedet har de stået lidt i køleskabet, hvilket glasuren ikke brød sig om, men i starten var det rigtig fint gult, som passede til cremens farve (eller var det bare for at for en gangs skyld brug den gule farve, man gider jo ikke bruge den gule farve til marcipan).
Synes personligt ikke det gør noget at de allerede sælger fastelavnsboller over to måneder før det faktisk er fastelavn, jo længere jo bedre. (I modsætning til jul, der tidligst bør starte midt i november).Plejer også at nå at spise en del fastelavnsboller inden selve dagen, især de sidste, hvor de er billige, hehe :D

Se engang hvad jeg er blevet den heldige ejer af :D Opskriften på en vaske ægte kartoffelkage. Dog ikke en så pæn en af slagsen på billedet; det må jeg da kunne gøre bedre :D Glæder mig i hvert fald til at afprøve det. Evt. i vinterferien, hvor jeg burde have en dejlig masse tid. Glæder mig :D

1 kommentar:

  1. Alle elsker kage :D Eller, ikke vœgten -_- Men jeg melder mig som frivillig, både til bagning og spisning :p ;) Haps haps ;)

    SvarSlet